Stap 3: communiceer je personal brand

Communiceer je personal brand

communiceer je personal brandIn de vorige stap heb je een personal brand gecreëerd. Hierbij hebben we met name ingezoomd op je online aanwezigheid. Nu is het belangrijk om je personal brand ook te communiceren. Dit kan zowel online als face-to-face, welke je ook kiest: communiceer je personal brand!

Online

Allereerst kan je artikelen gaan schrijven voor je eigen blog of voor andermans blog. Je kunt zo aan anderen laten zien dat je veel van een bepaald onderwerp af weet. Hierdoor wordt je langzaam een expert op een bepaald gebied. Dit versterkt je personal brand. Engelstalige artikelen kan je onder andere publiceren op EzineArticles of op GoArticles. Nederlandstalige artikelen onder andere op Higher Level of op InfoNu. Daarnaast kan je reageren op andermans artikelen. Dat werkt vaak twee kanten op. De eigenaar van het blog waardeert het en zal waarschijnlijk ook sneller reageren op artikelen van jouw blog. En verder profileer je jezelf als je continu reageert op relevante artikelen. Tenslotte kan je jezelf promoten door je site, blog en/of je cv hoger in de Google rankings te krijgen door zoekmachine optimalisatie. Over dit onderwerp is heel veel informatie online te vinden (tip: zoek in Google op SEO). Hier hebben we alvast 55 tips die er voor kunnen zorgen dat je hoger in de Google zoekresultaten belandt.

Face-to-face

Naast allerlei online communicatiemiddelen kan (en moet) je uiteraard ook face to face je personal brand uitdragen. Zo kun je je elevator pitch gebruiken om je personal brand te communiceren in een nieuwe baan of in een kort gesprek. Hiernaast kan je relevante evenementen bezoeken waar je kan netwerken. Als je wat verder bent en als expert op een bepaald gebied wordt gezien kan je als spreker op een evenement je expertise verder uitdragen. En tenslotte is het schrijven van een boek nog altijd één van de meest belangrijke vormen om aan te tonen dat je een expert bent op een bepaald gebied.

Ga naar stap 4: beheer je personal brand »»

Menu